ZaandrA

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Himlen i min famn

Av Sandra - 28 november 2010 20:10


Satt i Elestorp när jag hörde att pernilla lyssnade på musik och jag kände igen den låten.. Just när jag hörde det så kom jag på! Det va för 2 år sen om jag inte har helt fel för mig... Min mormor anmälde mig till kävlinge kommuns Lucia.. Jag blev chockad när dem ringde upp mig för jag visste inte vad jag skulle säga eller vem som hade anmält mig till det då.. jag va så jävla folk skygg när det hände.... Jag kunde inte säga något annat än att jag fortfarande ville vara med :S så det va ner och prova lucia klänning oh sen iväg och öva på centrum i Lödde! Jag visste inte var jag skulle ta vägen och samma dag som vi skulle gå så fick jag veta att där va jätte mycket folk på centrum och det gjorde mig bara mer nervös... vi gick upp på scenen och började sjunga och sen utsågs Lucian... en blondin vad annars? Vet inte folk att Lucia va brunett från början? :O  eller det är jag som fått fel för mig?  Men skit i det! sen skulle Lucian sjunga själv och då gjorde jag bort mig... jag sjöng med :S men men nog ingen som märkte det.. hoppas jag :P men det är över för längesen... och hittade en av låtarna vi sjöng... riktigt bra :) Nu ska jag fortsätta med tvätten och sånt!


Ha de nice

Puss&Kram


HIMLEN I MIN FAMN

vem har tänt den stjärnan
som speglas i ditt öga?
vem tog mörkret bort
i herdars blick din första natt?
vem har flätat kronan
av strå omkring din panna?
vem har fört tre vise
till vårt stall, min kära skatt?

Är du en av tusen små?
är du han dom väntar på?
du, mitt lilla barn, en ängel givit namn
är det jordens dolda skatt
jag fått skydda denna natt?
är det själva Himlen
som jag gungar i min famn?

Vem har väckt den rädslan
som lärt ditt hjärta gråta?
varför tar din hand så hårt
ett grepp om mammas hår?
runt oss dansar skuggor
nu är ängeln borta
han sa så mycket vackert
mycket mer än jag förstår

Är du en av tusen små?
är du han dom väntar på?
du, mitt lilla barn, en ängel givit namn
är det jordens dolda skatt
jag fått skydda denna natt?
är det själva Himlen
som jag gungar i min famn?

giv att dina dagar
får bli till andras glädje
giv att alla möter dig
med kärlek mild och god
aldrig ska jag glömma
de ord som jag fick höra
vad som än oss händer
vill dom ge oss kraft och mod


Är du en av tusen små?
är du han dom väntar på?
du, mitt lilla barn, en ängel givit namn
är det jordens dolda skatt
jag fått skydda denna natt?
är det själva Himlen
som jag gungar i min famn?

vem har tänt den stjärnan
som speglas i ditt öga?
himmeldiamanten över staden betlehem










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 21 juli 2011 20:52

http://www.nattstad.se/zaandrah

Av Sandra - 9 maj 2011 21:03

http://www.modelljakten2011.se/Deltagere+-+Kvinder/show.htm?modelid=1268 ...

Av Sandra - 25 januari 2011 20:47

Xbox 360 elite med 3 handkontroller och massa spel... dvd kontroll...   Bild och hur många spel där är återkommer jag med om någon är intresserad :)   Mvh Sandra ...

Av Sandra - 21 december 2010 22:53


Kan ni gissa vem detta är man tror ju för fean inte sina ögon :P                Hejsvejs   Puss&Kram ...

Av Sandra - 14 december 2010 11:05

Snart jul och jag har bara handlat en julklapp känns ju bra.. INTE! Jag Ingrid och Mats va och hämtade julgran igår till mig och Martin :) och sen blev det massa bak när vi kom tillbaka till Elestorp MUMS hahahaha :P Gott blev det iaf :P Nu ska jag...

Presentation


Varje dag kommer en ny utmaning lär dej att hantera den!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om julen?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

ZaandrA

Ovido - Quiz & Flashcards